AD Orion

Astronomsko društvo Orion

ROJ KOMETA, A NE STRUKTURE VANZEMALJSKE SUPERCIVILIZACIJE, NALAZI SE OKO ZVIJEZDE KIC 8462852

Slika pokazuje zvijezdu iza roja kometa. Posmatranje zvijezde KIC 8462852 NASA-inim Keplerom i Spitzer svemirskim teleskopom ukazuju da su njeni neobični svjetlosni signali vjerojatno uzrokovani prašnjavim fragmentima kometa koje blokiraju svjetlost zvijezde dok su prolazili ispred nje u 2011. i 2013. godini. Za komete se smatra da putuju oko zvijezde u jako dugoj, ekscentričnoj orbiti.

Zvijezda nazvana KIC 8462852 je bila u vijestima u posljednje vrijeme zbog neobjašnjivog i bizarnog ponašanja. NASA-in „Kepler“ teleskop je posmatrao ovu zvijezdu posljednje četiri godine, uočivši dva neobična incidenata, u 2011. i 2013. godini, kada je svjetlost zvijezde zatamnjena na dramatične, nikada prije viđene načine. Nešto je prošlo ispred zvijezde i blokiralo njenu svjetlost, ali šta? Šira javnost je pokušala povezati ovo otkriće sa megastrukturama super civilizacije koje kruže oko zvijezde i zaklanjaju njenu svjetlost na neobičan način.

Nova studija na temelju podataka iz NASA-inog svemirskog teleskopa „Spitzer“ rješava misterij, jer je pronađeno više dokaza za scenarij koji uključuje roj kometa. Studija, pod vodstvom Massimo Marenga iz Iowa State University, Ames, prihvaćena je za objavljivanje u časopisu Astrophysical Journal Letters.

Jedan od načina kako bi naučili više o zvijezdi je njeno izučavanje u infracrvenom svjetlu. „Kepler“ je pomenutu zvijezdu posmatrao u vidljivom svjetlu. Ako su raspad planeta ili sudari među asteroidima bili u pozadini misterije KIC 8462852, onda bi trebao postojati višak infracrvene svjetlosti oko zvijezde. Prašina i komadići stijena trebali bi biti na pravoj temperaturi da bi sijali na infracrvenim valnim dužinama.

U početku, naučnici su pokušali detektirati infracrvenu svjetlost pomoću NASA-Wide-field Infrared Survey Explorer, ili WISE, i nisu našli ništa. Za traženje infracrvene svjetlosti koja bi mogla biti generirana nakon neobičnih događaja, okrenuo je astronome ka „Spitzeru“, koji, kao i WISE, također otkriva infracrveno svjetlo. „Spitzer“ je posmatrao KIC 8462852 tokom 2015. godine.

“Spitzer je promatrao sve stotine hiljada zvijezda među kojima je Kepler tražio planete, u nadi da će naći infracrveno zračenje u prašini koja okružuje zvijezde”, rekao je Michael Werner, Spitzerov rukovodilac u NASA-inoj Jet Propulsion Laboratory u Pasadeni, u Kaliforniji.

No, kao i WISE, „Spitzer“ nije našao nikakav značajni višak infracrvene svjetlosti koja bi poticala od tople prašine. To čini teorije o sudarima asteroida i meteoroidne materije malo vjerovatnim i favorizira ideju da su hladne komete odgovorne. Moguće je da je familija kometa putuje na vrlo dugoj, ekscentričnoj orbiti oko zvijezde. Na čelu bi trebala biti vrlo velika kometa, koja bi blokirala svjetlost zvijezde u 2011, kao što je navedeno od strane Keplera. Kasnije, u 2013, ostatak familije manjih kometa i skupina materije građene od različitih fragmenata prošao je ispred zvijezde i ponovno blokirao njenu svjetlost.

U vrijeme kada je Spitzer posmatrao ovu zvijezdu u 2015, komete bi bile dalje, nakon što su nastavile svoj dugi put oko zvijezde. Zbog toga nije bilo nikakvog infracrvenog potpisa koji bi mogao biti otkriven. Prema Marengu, više posmatranja je potrebno kako bi se riješio slučaj KIC 8462852. “Ovo je vrlo čudna zvijezda”, rekao je on. “To me podsjeća na vrijeme kad smo otkrili prve pulsare. Oni su emitirali neobične signale koje nitko prije nije vidio, a prvi otkriveni je nazvan LGM-1 (Litle Green Man odnosno mali zeleni ljudi). Na kraju se ispostavilo da su signali sa LGM-1 prirodni fenomen.

“Mi se još ne znamo što se događa oko ove zvijezde,” primijetio Marengo. “Ali to je ono što je čini tako zanimljivom.”

MM prema NASA izvještaju.

Updated: November 29, 2015 — 10:48 pm